KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Vodní toky    Do plavební komory Hořín se vrací lodě

Do plavební komory Hořín se vrací lodě

Publikováno: 19.6.2020
Rubrika: Vodní toky

Po 12 měsících stavebních prací se v sobotu do velké plavební komory Hořín opět vrací lodě. Stavba ještě zdaleka nekončí, kameníci stále pracují na obkládání unikátního zdvižného mostu, který zachová původní ráz technické památky z roku 1905. V říjnu se plavební komora opět uzavře a budou probíhat dokončovací práce, aby v dubnu 2021 bylo vše hotové a první vysoké lodě vypluly pod sérií zdvižných mostů do Prahy.

„Od 20. června 2020 mohou opět lodě proplouvat velkou plavební komorou Hořín a nejsou tak odkázány na souběžnou malou komoru, která svou délkou 73 m neumožní proplavit dlouhé osobní lodě. Také nákladní lodě vozící do Prahy štěrkopísek už nebudou muset absolvovat náročné rozpojování sestav s asistencí dalšího remorkéru,“ uvedl Lubomír Fojtů, ředitel Ředitelství vodních cest ČR. „Stavbaři odvedli opravdu úctyhodný kus práce,“ dodal. 

Během roku zhotovitel stavby Metrostav a.s. téměř kompletně rozebral horní i dolní ohlaví plavební komory s vraty, což jsou její nejdůležitější části, bez nichž nemůže fungovat. Ihned poté začaly betonáže nových konstrukcí a jejich obkládání původním kamenem a následně byla do nich jeřáby osazena nová vrata. Nyní jsou konstruována na šířku vjezdu do plavební komory 12 m. 30. dubna pak práce vyvrcholily osazením ocelové kostry nově zdvižného přemostění dolního ohlaví pomocí největšího českého jeřábu.

Na konci hlavní plavební sezóny se 12. října 2020 opět plavební komora uzavře, aby kameníci mohli dokončit veškeré obklady zdí a nainstalovaly se složité technologie zdvižného mostu. V dubnu 2021 pak bude vše v plném provozu a lodě vysoké až 7 m proplují celým plavebním kanálem z Mělníka směrem na Prahu.

Projekt, společně s modernizací rejd plavební komory Praha – Štvanice, uspěl v roce 2017 u Evropské komise a získal financování z grantu Nástroje Evropské Unie pro propojení Evropy, který dosáhne 10,7 mil. EUR. Financován je rovněž Státním fondem dopravní infrastruktury.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor

Související články


Fotogalerie
Do plavební komory Hořín se vrací loděDo plavební komory Hořín se vrací loděDo plavební komory Hořín se vrací loděDo plavební komory Hořín se vrací loděDo plavební komory Hořín se vrací lodě

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Metrostav vystrojuje zvedací most plavební komory Hořín Metrostav vystrojuje zvedací most plavební komory Hořín (94x)
Iluze kamenného mostu z roku 1905 bude dokonalá. Až do chvíle, než připluje vysoká loď a část mostu u dolního ohlaví zdy...
Povodí Vltavy letos plánuje zahájit 45 zadávacích řízení za 1,024 miliardy korun Povodí Vltavy letos plánuje zahájit 45 zadávacích řízení za 1,024 miliardy korun (57x)
Formou on-line setkání představil dnes státní podnik Povodí Vltavy potenciálním zájemcům přehled připravovaných veřejnýc...
Montáž ocelové konstrukce a vystrojení zvedacího mostu Plavební komory HořínMontáž ocelové konstrukce a vystrojení zvedacího mostu Plavební komory Hořín (40x)
Po jarní montáži vrat dolního ohlaví Plavební komory Hořín (Středočeský kraj) byla 30. dubna 2020 osazena ocelová konstr...
Katalog firem - registrace

Působíte v oboru
vodohospodářské výstavby?
Potom využijte možnosti registrace za 300,-/rok.
do Katalogu firem.